31 Ekim 2015 Cumartesi

Janome 5060DC ♥

Önce bir sürü dikiş makinesi videosu izlemiştim.
Sonra da bir ton yerli-yabancı alışveriş sitelerinin, ve makine kullanıcılarının bu makinelere verdikleri puanları incelemiştim. Dikişçi blogger yazarlarının biricik makineleriyle ilgili yazılarını okumuştum ve hatta blogları okuya okuya etkileşim amaçlı ben de bu blogu oluşturma gereği duydum, demiştim.

Şimdi diyorum ki sıra bende, aylardır kullandığım, şu dikiş makinesi hakkında biraz konuşayım. (Yani bu yazıyı yazabilmek için kendisini aylardır kullanmam gerektiğine inandım hep, nedense ki bayağıdır bloğu boşladığımı fark ettim ama boş oturmadım kesinlikle. Bir heves değil bir tutku oldu bu hobi ♥)

Kendisi Janome 5060DC olup, Unkapanı Sevmak'tan alınmadır. İnternet üzerinden, görmeden tutmadan alma taraftarı olmadığımdan, gidip tartıp biçip yerinden aldım. Sevmak'a gittim, makineyi denemek istediğimi belirttim onlarda bir iki sokak ötede yeri bulunan, Janome'nin Türkiye distribütörü Demirbilek'e yönlendirdiler. Orada bir dikiş hocası yardımıyla aklımda olan bütün modelleri yakından inceleme fırsatım oldu. Çift iğne dikişine kadar konuştuk. (Aslında bu da bir yanılgıymış çift iğne dikişi değil çift iğne varmış, ve pratikte neredeyse tüm makineler universal çift iğne ile çift iğne dikişi yapabilirmiş yani bu makinenin özelliklerinde yazmıyor diye paniklememeliymişiz :-) ). Ve 5060DCyle ilk görüşte aşk yaşadım diyebilirim. 

İki yıl garantisi var ama inş gerek duymam buna.İlk yazıma da bakacak olursanız, hep derdim tasam, (tabi ki bunlar hep deneyimsiz olmaktan kaynaklanıyor), dikiş makinesinin sesiydi. Sanayi tipi makineler benim için hala bir ön yargı ama tabi ki diktikçe aslında kaliteli dikiş için daha ciddi makinelere sahip olmamız gerektiğini kavramaya başladım. Sanayiler canavar olur dedim, dünya ses çıkarır, mekanikler de gürültücü oğlanlar gibi gözüküyor videolar da, en iyisi mi yeni nesil elektronik-bilgisayarlılardan alalım dedim.

Ve en iyi kararı verdiğimi düşünüyorum yeni dikiş çekirgesi olarak. Çünkü bu yeni nesil makineler hem kullanıcı dostu hem de gerçekten çok becerikliler  ♥ 






Makinem yazı yazmıyor ama bir çok farklı dikiş türüne sahip. Zaten çoğunu kullanmıyorum. Zig zag ve düz dikiş işimi görüyor, bazen imza amaçlı dekoratiflerden de denediklerim de oldu, oldukça hoş şekiller var. (yaprak, kalp,dikiş makası, dikiş makarası gibi). Sesi çok iyi geldi bana. Terapi gibi. Bağımlısı mı oldum ne. Üç farklı hız modu geçişleri arasında, birinci ve ikinci de yanınızda bir bebek bile uyuyabilir bence. En hızlı olan mod artık ses çıkarıyor ama o da en hızlı mod olduğu için sesi dinlemeye pek vaktiniz olmadan işiniz bitmiş oluyor ♥. 

Otomatik iplik kesicisi tuşu var. Ama dikkat bu noktada uyarmam gerek; iplik kalınsa otomatik iplik kesicisini kullanmayın. İpliğiniz gutermanse sorunsuz kullanabilirsiniz.  Kalın ipler için zaten klasik arka kısımda elle ipliği tutup kesebileceğiniz jiletimsi yer var.

İlk başlarda acemiliğin de vermiş olduğu heyecanla hiç dikiş pedalını kullanmıyordum. Hatta bu makineyi alırken pedalsız çalışma olanağı sağlayan START/STOP tuşunun olması benim için belirleyici özelliklerdendi. Acemi olduğumdan pedalin bana zor geleceğini düşünüyordum. Ama sonradan pedalin işi gerçekten de kolaylaştırdığını farkettim, bi kere elleriniz size kalıyor, ayağınız yönlendirme işini alıyor, paralel süreç işliyor yani, ama bunu yaşamadan nerden bileyim. Yeni alacaklara önerim, start/stop hiç önemli bir özellik değil yani.

İplik sağlamlaştırma tuşu var. 



Kullanıcı dostu led ekranı var. Başlarda hevesle heyecanla bi sürü farklı tür kumaş denedim. Ama şurda aklınızda olsun, kumaş esnek ve tüylü bir şeyse dikiş ayağının altındaki tırtıklı taban kumaş yemeye başlayabilir, paniklemeyin, makine kendisi stop ediyor, error koduna geçiyor. Makineyi kapatıp, dikkatlice iplik sökücü aletinizle iplikleri sökün. Eğer kumaşın hala içerde olduğunu düşünüyorsanız, kumaşı kurtaramadıysanız, makineyle gelen vida var, o dikdörtgen alanı sökün kumaşı alın, korkmayın hemen servislik tamirlik sanmayın, gerektiği zaman makineyi yağlamamız da gerekecek sanırım orayı açıp, ama ben daha hiç yağlamayı denemedim.


Uzatma tablosu makinenin yanında geliyor. Aynı uzatma tablası meselesi için Brother markasıyla görüştüğümde 200 TL gibi ekstra bir ücret ödemem gerektiğini öğrenmiştim. Janome'nin bu modelinde tablanın ücretsiz gelmesi artı bir puan. Uzatma tablası küçük çaplı, barbie bebek elbisesi, cüzdan, çanta, tablet kılıfı gibi ufak yapılarda çok yardımcı oluyor bence. Makinenin bütün özelliklerine Sevmak'ın sitesinden ulaşabilirsiniz. Janome 5060DC Link 

16 yorum:

  1. Merhaba, bende dikişe yeni yeni merak saldım. Blog araştırmalarına çıktım. Ancak dikiş makinası için çok büyük bir bütçe ayırmadım. Janome flower 313 hakkında bilginiz varsa yardımcı olur musunuz? Şimdiden teşekkür ederim ☺️

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Elif hanım öncelikle cevabı geç yazdığım için çook özür. Janomeyi marka olarak tavsiye ederim, spesifik olarak flower 313 hakkında bir bilgim yok.

    YanıtlaSil
  3. bende uzun aradan sonra bu makinadan aldım. ekran üzrinde iki iğne fotoğrafı var ama hangi ayarı yaparsam yapayım aktif olmadı. acaba siz bu simgenin ne işe yaradığını biliyormusunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iki iğne simgesi "çift igne" demektir genelde. Bazı desenler bazı ölçülere (mm genişlik olarak) ayarlandığında çift iğne ile dikmeye uygun hale geliyor. Muhtemelen onu görmüşsünüzdür.

      Sil
  4. Hala memnun olarak kullanıyor musunuz bu makinayı acaba ? Ben de almaya karar verdim ama o kadar çok alternatif varki resmen kayboldum içinde...

    YanıtlaSil
  5. Çok memnunum özellikle siz de yeni başladıysanız hiç çekinmeden alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ben epeydır Singer Traditation kullanıyordum ama değiştirmek istiyorum. Şimdilerde sizin de kullandığınız modeli istiyorum bakalım hayırlısı:)

      Sil
  6. İlk olarak neler diktiniz. Nasıl başladınız. Bende yeni makine aldım singer. Ama herhangi bi bilgim yok dikiş üzerine.. Çok hevesim isteğim var ama yapamıyorum.dikim yapmakta sorun yok yapıyorum ama Nasıl bi modelle başlamalıyım.

    YanıtlaSil
  7. İlk olarak neler diktiniz. Nasıl başladınız. Bende yeni makine aldım singer. Ama herhangi bi bilgim yok dikiş üzerine.. Çok hevesim isteğim var ama yapamıyorum.dikim yapmakta sorun yok yapıyorum ama Nasıl bi modelle başlamalıyım.

    YanıtlaSil
  8. İlk olarak alışveriş torbası dediğimiz modelde çanta yaparak başladım. Sonra makyaj çantası, daha sonra da basit pratik kalıbları (Güler Erkan reglan kollu salaş elbise) denedim diye hatırlıyorum. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,

    Janome makina almaya karar verdim ve bu modeli almayı düşünüyorum. Kot, döşemelik kumaş gibi kalın kumaşları dikmeyi denediniz mi? Kalın kumaşlardaki performansı nasıl?

    YanıtlaSil
  10. Kalin. katli kumas. Deri dikebiliyormusun.

    YanıtlaSil
  11. merhaba gizli fermuar ayağını denediniz mi bendede 5060 dc var gizli fermuar ayağı taktığım zaman iğne üzerine vuruyor makina eror veriyor

    YanıtlaSil
  12. Janome 5060 makina aldım.dikiş nakış tecrübem var makina bir harika çok memnunum herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  13. Iyi günler bende makina arayisindayken buldum yazınızı.ilk olarak iyi günlerde güzel projelerde kullanın makinenizi. Bende janome 2030 dc almak istiyorum. Sizinkinin bi alt modeli sanırım. Onun hakkında bi bilginiz varmi acaba.simdiden tesekkurlet

    YanıtlaSil
  14. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil