24 Haziran 2015 Çarşamba

Yeni Başlayanlar İçin : Dikiş Makinesi Sorunsalı

Sadece düğme dikmiş biri, bir dikiş makinasından ne kadar anlayabilir?

Tabi ki yüzde sıfır


Artık ben de bir dikiş makinesi alayım dedim ve dikiş üzerine yazan çok güzel bloglara daldım bir anda. Etkileşimlerde bulunabilmek adına hemen blog açtım, bi yerden başlamak lazım.


Herkes makinesini almış, yıllardır çalışıyor. Kimisi çok memnun, kimisi keşke şunu alaydım daha iyi olurdu diyor. Kimisi nasip kısmet bu işler diyor.


Benim annemde eski dericilerden, dolayısıyla "anne hangisini alayım?" diye sorunca, zaman değişti, çok farklı makinalar var diyor. Tabi ki kendisi geçmişte deri diktiği için ev tipi makinaları işe yaramaz olarak görüyor. Fakat itiraf etmeden de geçemiyor, "yazı yazanları varmış, bilgisayarlı.." :-)


Benim için önemli olan, hep söylüyorum, sessiz olması.

Dikişe bu kadar "geç" merak salmamda en büyük etken tabi ki, annemin ev tipi Brother makinasının sesi. Kocaman bir atölyedeymişiz gibi çok ses yapıyor ve annem çalışırken yanına gitmek bir işkence. Makine başındaki için nasıl bir duygudur kim bilir.. Ama belki de sevince katlanıyorsun herbirşeyine.

Yeni başlayanlar için makinayı ne amaçla kullanacaklarını soruyorlar bir de, fit oluyorum, tabi ki dikmek için :-), daha hiç bir şey dikmemiş biri neyi dikeceğini nerden bilebilir?


1-) Sessiz olsun.


     En sessiz makina çalışmayan makine mi gerçekten :-(


2-) Her türlü kumaşı kolaylıkla dikebilsin.


     Yani bende tutup bir anda yorgan dikmeyi düşünmüyorum. Bi bakmışssın deri ceket, yorgan dikiyorum, desem de inanma.


3-) Yazı yazsın.


     Yani sonuçta diktiğim şeylerin kenarına imza tarzı ismimi yazıyım nolcak, ne kaybederim. :-P


4-) Overlock ayağı olsun.


      Böyle bir şeyler duydum. Overlock makinası gibi olmasada kaliteli sürfileler yapan makinalar varmış. 


Bu gibi şeyler. Ben bu yazıyı buraya yazıyım da gün gelip okuyunca vah gülüm, sen nerde yaşıyon gibi kendime hayıflanmalar yapıyım.


Bir de sormam gereken en önemli sorular: (dersini iyi çalışmış gibi yaz kızım)

  • Dakikada geçtiği iğne vuruşuymuş.
  • Kaç adımda ilik açıyor oluşuymuş.

31 yorum:

  1. Herkes geçiyor aynı aşamalardan :)
    Ne amaçla kullanacaksın sorusu soran için mantıklı gibi görünse de duyan için hele hele ilk kez duyan için alabildiğine saçma bir sorudur :))
    Çok fazla detaya takılma derim ben.
    Dakikada geçtiği iğne vuruşu makinenin max. hızı anlamına geliyor ki ev tipi makineler için çok da üzerinde düşünülmesi gereken bir ayrıntı değil. Kaç adımda ilik açtığı, iğne pozisyon ayarı vs. vs. ise tamamen keyfe keder, işleri kolaylaştıran ama olmasa da olabilecek özellikler.
    Sorduğun herkes bir marka/model söyler elbet ama kimseyi dinleme derim.
    Makinecilerin hemen hemen her ilde show roomları vardır yoksa da bayiilerde çoğunlukla denenebilecek stand ürünleri vardır. Onlara gidip denemen en güzeli bence.
    Ben herkese kulaklarımı tıkayıp onlarca makine denemiştim. Tercihimi bahsettiğin tüm özellikleri barındıran elektronik bir Brother'dan yana kullandım. Şimdi iyi ki de almışım diyorum, hala çok memnunum. Tık demedi bugüne kadar. Umarım yazdıklarım işine yarar.
    Yaramasa da ziyaretine gelmiş oldum işte, fena mı? :))
    Sevgiler, ML...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguma hiç yorum yazılmayacağını düşünürkene, ilk yorumu sizden almak ne güzel bir şeymiş :-) Çok mutlu oldum çocuk gibi :-D Ziyaretiniz için çok müteşekkirim efendim :0)

      Sizin makinanızı da gördüm, sanırım "oda dağıtmaca" başlıklı bir yazınızı görmüştüm orda yorumlarda biri sormuş, Brother NV-50 demişsiniz ve eklemişsiniz Janome DC3050 ve 4030 da düşünüyordum da Brother aldım demişsiniz.

      En iyisi dediğiniz gibi showroomları bulup karşılaştırma yapmak, çünkü nedense her makinanın dikiş anındaki videoları nedense bulunamıyor.

      Güzel yorumunuz için tekrardan teşkürler <3

      Sil
  2. Aaaaa bu arada blogun ilk yorumu benden mi?
    Hihohoyyttt. Bak pek bi keyiflendim şimdi :D

    YanıtlaSil
  3. Slm.
    1-Ev tipi makinalar sanayi tipine göre elbette daha sessiz. Babamın sanayi tipi makinası var, sesini biliyorum :)
    2-Ev tipleri her türlü kumaşı diker denilse de o teorik kısmı, pratikte jarseyi ve bazı penyeleri zor dikiyor, altını kağıtla destekliyorsun, kotun katlı yerlerini dikerken için gidiyor, çok zorlanıyor, deriyi bin naz bin niyaz atlaya zıplaya dikiyor. Babamın sanayi makinası kot, kadife, kanvas vb kumaşı uzaktan görünce dişlerini çıkaran bir köpek gibi dikiyor. Ama şifonda hele penye vb kumaşlarda tökezliyor (yaşasın ilahi adalet, onların makinaları daha başka çünkü)
    3-Yahu yazmayıversin, facede falan etiket basanlar var, üç on kuruşa basıyorlar istemediğin kadarını :) Ha ille de yazsın dersen, bilgisayarlı makinalar var, piyasaya çeyiz işi yapacaksan al, envai çeşit iş çıkarırsın ama işin içine fazlaca bilgisayar ve elektronik girince bir süre sonra makinayla aranızdaki balayı-cicimayı konsepti "ulan seni bana sayıyla mı verdiler" seviyesine iniyor. Halamın kızında Singerin en pahalılarından bir bilgisayarlısı vardı, belki parasını çıkarmıştır ama şu an çalışamıyor.
    4-Bunu ben de bilmiyorum, bak öyle bir şey görür, duyar, bilir, alır da bizde de anlatmazsan.... Anladın sen onu!
    Şekerciğim epeydir bloğumu ihmal etmiştim, izleyici sayım düşmüştü. Bakayım kim gelmiş dedim, bloğuna girdim. Hayırlı olsun. Ben çok fazla sayıda blog takip ettiğim için seni izlemeye alamıyorum teknik olarak. Aramıza hoş geldin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel yazmışsınız, şimdi Singerin o pahalı bilgisayarlı makinalarına karşı biraz daha soğudum açıkcası. O kadar para verip yolda kalmak sıkıntı, paran çoksa orası ayrı mevzu da.

      Bu arada hoşbuldum, ziyaretiniz için teşekkür ederim <3

      Sil
  4. Hoşgeldin aramıza .. Bnde bi heves alıp dikiş dikemeyen bir blog yazarım dikiş tutturamadım ama yılmadim da halen çabalıyorum güzel bi duygu dikiş dikmek terapi gibi ama alırken benim gibi derin bi araştırma yapmış olman güzel YANLIz değilmis im diyor insan .. sana önerim çok ayrıntılara takılma seçim yaparken bnde singer almıştım .. pek hor kullanmayıp bakistigimdan bi sorun ile karşılaşmadım. Praff olsa daha bi iyi olabilirdi ama

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum teşekkürler :-)

      Pfaff'ın videolarını izlediğimde bilgisayarlılarının bile aşırı sesi var gibi geldi. Bir de Singer, Pfaff ortaklığını duyduğumdan beri biraz mesafe koydum açıkcası. Ama tabi bunlar hep önyargı :0)

      Sil
  5. Merhaba, ben Janome 423 S Kullanıyorum. Tavsiye ederim. Yeni başlayanlar ve dahi ilerleyenler İçin uygun bence. Singer e göre daha sessiz . Overlok ayağı İsterseniz ayrıca satın anlıyorsunuz. Bloğunuz hayırlı olsun, güzel paylaşımlara ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Tavsiyeniz ve ziyaretiniz için :-)

      Sil
  6. Singer Quantum 9940 kullanıyorum.Ses konusunda ev tipi makinelerin ciddiye alınacak sıkıntısı yok zaten.Bugüne kadar her tür kumaş diktim problem yaşamadım.Deri ayağı alırsam deri de diker sanırım ama henüz ihtiyaç duymadım.Yazı da yazıyor😀.Overlok ayağı dediğin şey kullanışsız,aldım pişmanım..Ama bugün yeni makine alsam Pfaff alırım,kraliçe o diyorlar..

    YanıtlaSil
  7. Singer Quantum 9940 kullanıyorum.Ses konusunda ev tipi makinelerin ciddiye alınacak sıkıntısı yok zaten.Bugüne kadar her tür kumaş diktim problem yaşamadım.Deri ayağı alırsam deri de diker sanırım ama henüz ihtiyaç duymadım.Yazı da yazıyor😀.Overlok ayağı dediğin şey kullanışsız,aldım pişmanım..Ama bugün yeni makine alsam Pfaff alırım,kraliçe o diyorlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel tavsiyeniz için teşekkür ederim. Ben de en başta Singer Quantum 9960 düşünmekteydim ki artık makinamı aldım. Şimdilik sesinden memnunum. İnşallah bi yaramazlık yapmaz :0)

      Sil
    2. Merhabalar Kübra hnm,
      Hangi marka ve model den yana tercihinizi kullandınız paylaşırmışsınız lütfen, ve en önemlisi memnunmusunuz?

      Sil
  8. arkdaşlar mekanık tıpı mı olsun elektronic mi korkıyorum elektronık sureklı arzılanır dıye

    YanıtlaSil
  9. Selamlar yalnız değilmişim oleeyyy :)) geç gelen bir dikiş merakı sardı beni deli gibi araştırma yapıyorum herşeyi okuyorum makina alicam ne alayım alsam bikarmiyim onuda bilmiyorum bana da yardım lütfen fikirlerinize ihtiyacim var

    YanıtlaSil
  10. Merhaba bende makine almak istiyorum. dikiş dikmeyi bilmiyorum
    janome 1018 düsünüyorum bu makine hakkında bilginiz var mı

    YanıtlaSil
  11. Janome 1018 aldim ama memnun degilim .sessiz dediler ama degil ve cok zipliyor .masura caganoz kismi kurekli ipe dolaniyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İpi düzgün taktığınızdan emin olun ve iğneyide kontrol edin bende de aynı makine var ip toplamıyor ama çok ses yaptığı ve zıpladığı doğru

      Sil
  12. Merhaba beyefendi / hanımefendi,
    İşe başlamak için acil bir krediye ihtiyacınız var mı, yoksa yeniden finanse edilmek için bir krediye ihtiyacınız var, Borcunu ödemek için bir krediye ihtiyacınız var mı? Bir araba ya da ev satın almak için bir krediye mi ihtiyacınız var? Evet, daha fazla endişe etmeyecek olursak, kredi kontrolü olmadan her türlü krediyi uygun bir faiz oranıyla sunuyoruz! E-posta ile bugün bize ulaşın.

    Email: plutocreditfinancier@gmail.com
    Whatsapp: +1 (518) 5465079

    YanıtlaSil
  13. İsmim Doktor Michael Baldwin, Iowa Lutheran Hastanesi'nin bir temsilcisi, Organ cerrahisinde uzmandırız ve böbreklerin satın alınmasıyla ilgileniriz ve hastamız böbreğe bağış yapmaya karar veren herhangi bir donöre büyük miktarda para ödemeyi kabul etti. onları kurtarın ve Iowa City, ABD'de bulunuyoruz.
    Böbreğinizi satmakla ilgileniyorsanız, lütfen ilerlememiz için bize geri dönmekten çekinmeyin.
    Ve eğer bizim ilgileniyorsanız E-postamızdır: iowalutheranhospital@gmail.com veya +1 929 281 1248 aracılığıyla bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  14. Bireylere, dünya çapındaki işletmelere yatırım kredileri, proje finansmanı ve finansal destek gibi her türlü krediyi sağlıyoruz. % 3 faiz oranında fon veriyoruz. Kredinizi yedi (7) iş günü içerisinde alın.


    E-posta Adresi: plutocreditfinancier@gmail.com
    Whatsapp: +1 404 382 6579

    YanıtlaSil
  15. Özel bir borç vericiyim ve Yatırımcıyım, okunaklı, dürüst, saygın ve hızlı bir krediye mi ihtiyacınız var? % 100 garanti kredisi ile size yardımcı olabilir, iş ve bireysel kredi teklif ediyorum, ayrıca her türlü projeyi finanse ediyoruz. Daha fazla bilgi için bize ulaşın: jonmcguire47@gmail.com.

    YanıtlaSil
  16. Bir işletme kredisi, kişisel krediler, konut kredisi kredileri, araç kredileri, öğrenci kredileri, konsolidasyon için teminatsız krediler, proje finansmanı vb. Mi arıyorsunuz? Kredi için doğru çözümleriz! Şirketlere ve bireylere% 2 faiz oranı düşük ve uygun fiyatlı krediler sunuyoruz. Bu nedenle, acil ve güvenli bir krediyle ilgileniyorsanız. Daha fazla bilgi için, lütfen bugün bize e-posta gönderin: Via: Elegantloanfirm@hotmail.com.

    YanıtlaSil
  17. Günaydın

    Herhangi bir mali sıkıntı var mı? Borçlarınızı silmek için bir krediye mi ihtiyacınız var? Maliyenizi artıracak mısınız? Şirketini genişletmek isteyen bir girişimcisiniz. Krediniz için gerçek kahraman, güven ve etkili kredi borç verme işine başvurmanızı öneririz. Büyük etkililiğimiz için hem bireyler hem de hükümet tarafından tanınıyorum.
    E-posta: accessloanfirm2030@gmail.com

    Hizmetler:
    * Bireysel Krediler (Güvenli ve Teminatlı)
    * Ticari Krediler (Güvenli ve Güvenli)
    * Ev Geliştirme
    * Mucit kredileri
    * Taşıt kredileri
    vb. ..

    E-posta: accessloanfirm2030@gmail.com

    Whatsapp: +79265038734

    Teşekkürler
    Bay Scott
    accessloanfirm2030@gmail.com

    % 3 garantili kredi teklifi

    YanıtlaSil
  18. Merhaba!

    Mali desteğe mi ihtiyacınız var? dünyanın her yerinde ihtiyacı olan borçlulara her türlü krediyi veriyoruz.

    5.000 - 10.000.000 ABD Doları
    * amaç *% 3 faiz oranı
    * 1-20 yıl arasında ödeme seçeneği.
    * Aylık ve yıllık ödeme planı arasında seçim yapın.
    * Kredinin esnekliği.

    Yardım için lütfen bizimle iletişime geçin.
    E-posta: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  19. Benim adım Rusya'dan Bayan Nadia Albert, Ve ben bugün Kredi ödünç alan Bay Russ Harry'nin yardımıyla mutlu bir kadınım. Kredi arayan herkesi bu Kredi şirketine yönlendireceğim. Bana ve aileme mutluluk verdi, 2 çocuklu bekar bir anne olduğum için hayatımın her yerine başlamak için 500.000,00 dolarlık bir krediye ihtiyacım vardı. 500.000,00 ABD Doları, düşük bir oranda. O, Tanrı'dan korkan bir adamdır, eğer krediye ihtiyacınız varsa ve krediyi geri ödeyecekseniz lütfen onunla iletişime geçin E-posta yoluyla Elegantloanfirm@hotmail.com / Whatsapp numarası + 393511617486

    YanıtlaSil
  20. Merhaba .. Benim adım Aydın Ertan ve Türkiye'nin vatandaşı, "Kredi Finansmanı Evi" adında bir kredi şirketine teşekkür etmek istiyorum. Banka tarafından kredi almaktan birkaç kez reddedildikten sonra reklamlarını aldım çevrimiçi denemeye karar verdim, çünkü bana yardım edecek kimsem yok ve neyse ki, bazı kağıt işleri imzaladıktan ve gerekli prosedürleri tamamladıktan sonra kolayca kredi aldım ve tanıklığımı çevrimiçi olarak paylaşmaya karar verdim. Benim gibi aynı durum, her tünelin sonunda ışık olması ve sorunlarının çözümünü bulmaktan vazgeçmemesi umuduyla olabilir. Ayrıca, finansal desteğe ihtiyacınız varsa onlarla iletişime geçebilir ve ayrıca bilgilerini çevrimiçi ortamda nasıl edindiğinizi anlatabilirsiniz.

    E-posta adresi: creditfinancierhome@gmail.com

    YanıtlaSil
  21. İyi günler ! kredi talep eden tüm değerli müşterilerimize hızlı bir bildirimde bulunmaktayız, şu anda uygun bir kredi faiz oranına sahip bir kredi planındayız.
    İletişim:

    creditcentercorp.usa@gmail.com

    YanıtlaSil
  22. Merhaba, her türlü kredi için bugün Paul Elvis Kredileri'nden bize ulaşın.
    30.000 $ 'dan 20.000.000 $' a kadar Kişisel Kredi✅
    Anlık Onay. E-posta: paulelvisloanscc@gmail.com
    Whatsapp +447428289262

    YanıtlaSil
  23. Merhaba, dünyanın her yerinden izleyiciler. Bugün dünyanın herhangi bir ATM'sinde kullanılabilecek boş bir ATM kartı alan herkes için iyi bir haber. ATM'leri hacklemek için kullanılabilecek özel programlanmış ATM kartlarımız var. ATM kartları, mağazalarda ve şubelerde ATM'lerden para çekmek veya kart çekmek için kullanılabilir. Bu kartları dünyanın her yerinden ilgilenen tüm müşterilere veriyoruz. Bir ATM kartını çekmek için günlük limit 5.000 $ ve mağaza içi harcama limiti, aradığınız kartın türüne ve ihtiyacınız olan ATM kartı sayısına (en az 5.000 AA aralığında) bağlı olarak 55.000 $ 'dır. 15 milyon ... USD SINIRSIZ THOMAS HACKER'larımız ile mali sorunlardan kaçınır, borç yöneticisi veya mali sıkıntı içinde olan kişi olmayın. Bu nedenle finansal sorunlarınıza hızlı bir şekilde çözüm bulmak için bizimle iletişime geçmeniz gerekmektedir. Mali açıdan istikrarlı olduğunuzda onur duyacağız. Sertifikalıyız ve gizliliğiniz bizim için% 100 güvenlidir. Mali sorunlarınız için endişelenmeyin. Diğer çevrimiçi bilgisayar korsanlığı hizmetlerine ihtiyacınız varsa, bunları her zaman, her yerde sunuyoruz. E-posta adresimizden bize ulaşın: thomasunlimitedhackers@gmail.com

    Merhaba
    THOMAS FREDDIE HACKER kısıtlama olmaksızın
    E-posta thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Çağrı / SMS: +1 (985) 465-8370
    Slogan: En hızlı ve en güvenilir hizmeti sunuyoruz.

    YanıtlaSil
  24. Güzel gün ! Kredi talep eden tüm değerli müşterilerimize kısa bir duyuru, şu anda %3 uygun kredi faiz oranı ile kredi planındayız. şimdi bize ulaşın: infocalhardcapital@gmail.com

    YanıtlaSil